2011. április 22., péntek

Gasztroblog - borsós tokány

Ha gasztroblogot írnék az ilyen is lehetne. Ám mielőtt nekilátunk, egy-két igen fontos tudnivaló:
+ nemrégen kezdtem el belelendülni a főzésbe, viszont nem nagyon tartom be a szakácskönyveket, magam útján járok. A neveket is én adom legtöbbször - ha nem tudom miaz
+ a lábosok, tányérok adottak, a bérelt házzal jöttek, sosem lenne kék tányérom
+ az itteni alapanyagok kicsit mások, még midnig okoznak meglepetést.
+ hozzávalókat nem írok, mert jómagam sem tartom be, a leírásból kiderül mi a stejsz
+ lényegében egy emberre főzök, mert én nemigen eszem húst, szóval kb. másfél-két adagokat igyekszem megcsinálni.

Borsós tokány

Kevés jóízű, füstölt szalonnát (én itt bacont használok, vannak szép, vastagra vágott, jó illatúak) pötty olajon megprirítok, majd hozzáadom a hagymát, amit üvegesig piri-párolok. Ekkor dobom hozzá a kockára vágott húst, én most sertést, de lehet pulyka, csirke is. Fehéredésig sütöm, majd kicsit tovább, hogy legyen halványarany színe. Ekkor sózom, borsozom (sózni nem szabad ám hamarabb, mert...mert nem), teszek hozzá kis lestyánt (ezt vegeta helyett), és még valami fűszert, most kakukkfüvet tettem bele, de lehetne rozmaringot, vagy ami megtetszik. Keveset, csak az illat végett. Felöntöm vízzel, és halk tűzön, puhára párolom - villával szurkálom, hogy tudam, mikor jó. Amikor már finom puha, hozzádobok kevés zöldborsót, puhulásig tovább tartom a tűzön, majd hagyom enyhén hűlni. Lényegében bármilyen körettel jó, a képen krumplipürével tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése