2012. április 3., kedd

Illeték logika nélkül - még 15 nap

Hát most azért egy kicsit elszállt az agyam, pedig nemigen szokott, főként nem a magyar állam által meghozott, kiadott törvényeken. Már annyiszor találkoztam hülyeséggel, értelmetlen, mindenkivel kibúró rendeletekkel, hogy szinte a szemöldököm sem rezzen meg. Azért majd még lehet, hogy járok pár kört.
Az van, hogy eladtam egy lakást otthon, és vettem egy másikat. Az okokat hagyjuk, nem lányeges. Tegyük fel, a lakást 13 mill-ért adtam el, és 10-ért vettem a másikat. A tények
- az eladott lakást több mint hat éve vettem, ergo adómentes
- a lakás eladása és vétele egy évben történt, ergo illetékmentes vagyok.
Ez utübbi ténynek az elismerésével kezdni a levelét az APEH. Majd rám ró egy úgynevezett viszzterhes vagyonszerzési illetéket, 3 millió Ft értékben. Érted. A különbözetről. Illetéket vagyok köteles fizetni, ha veszek, vagy eladok lakást. És íme a törvény

Ezt mondja az illetéktörvény (1990. évi XCIII. tv.):
„21. §(5) Lakástulajdon vásárlása esetén, ha a magánszemély vevő a másik lakástulajdonát a vásárlást megelőző vagy azt követő egy éven belül eladja, az illeték alapja a vásárolt és az eladott lakástulajdon - terhekkel nem csökkentett - forgalmi értékének a különbözete. …
(6) Ha az (5) bekezdés szerint megállapított értékkülönbözet nagyobb a vásárolt lakástulajdon forgalmi értékénél, az illeték alapja a vásárolt lakástulajdon forgalmi értéke.” 

Én ebből nem értek egy szót sem, de szakértőkkel megnézettem, és mondták, nincs mese, itt perkálni kell. Szóval hiába vagyok adó-, és illetékmentes, fizetnem kell. Legyek hálás, hogy csak a különbözetért.
Welcome home.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése